پله گرد (پله پيچ)

از همه چيز بدانيم

پله گرد (پله پيچ)

۱۳ بازديد

پله پيچ

فضاي داخلي ساختمان يكي از مهمترين مكانهايي است . كه با انتخاب متريال مناسب و طراحي شيك و استفاده از المان هايي مانند پله پيچ يا پله اسپيرال spiral ميتواند ساختمان شما را مانند الماس درخشان كند . و ارزش آن را چند برابر كند.يكي از اين فضاها كه نوع اجرا و انتخاب متريال آن بسيار مهم است، راه پله مي باشد.


 


 

پله پيچ

از فوايد مهم انواع مدل راه پله مارپيچي اين است كه مي توان آنها را در هر خانه و مغازه اي و با هر دكوراسيون و طراحي داخلي استفاده كرد.

در استفاده از راه پله مارپيچي محدوديت خاصي وجود ندارد و اين بستگي به نظر و سليقه شما و البته هماهنگي در طراحي و استفاده از بهترين مدل آن خواهد داشت.

پله پيچ

پله پيچ

pele

pele

در طراحي و ساخت بهترين و متنوع ترين مدل راه پله مارپيچي محدوديتي از نظر استفاده از متريال وجود ندارد و مي توان از هر متريالي از جمله چوب، سنگ، فلز، شيشه و هر ماده ديگري استفاده كرد تا به آن محصول نهايي و جذاب دست يافت و دقيقاً به همين ليل است كه راه پله هاي مارپيچي تنوع و فراواني بسيار زيادي دارند و قابل استفاده در هر مكاني هستند.


pele

pele

pele

از ديگر مزيت هاي بسيار بزرگ و اساسي اينگونه راه پله ها اين است كه آنها را نه تنها در فضاي داخلي بلكه در فضاي خارجي ساختمان نيز مي توان استفاده كرد كه نه تنها از لحاظ كاربردي بلكه از نظر زيباسازي و افزايش جذابيت دكوراسيون خارجي ساختمان نيز بسيار موثر خواهد بود.

pele

 

pele

pele

 pele

ايمني پله‌هاي گرد تزئيني اسپيرال  معمولا با نرده‌هاي در اطراف آن تامين مي‌شود. معمولا از انواع نرده هاي شيشه‌اي، چوبي، فلزي يا سنگي استفاده مي‌شود تا بالا رفتن از پله آسان و خطر سقوط حذف شود. البته در بعضي مدل‌هاي دكوراتيو جهت حفظ زيبايي امكان دارد كه از نرده استفاده نشود. همچنين در پله‌هاي كنسولي اغلب نرده ي پله اسپيرال از يك طرف حذف مي‌شود.

 
pele

pele

pele

pele

pele

 

 

شيب پله گرد نيز يكي ديگر از آيتم‌هايي است كه بايد به آن توجه شود. شيب پله بايد به گونه‌اي باشد كه راه رفتن روي آن راحت بوده و با ترس و دلهره همراه نباشد. معمولا زماني كه فضا كوچك باشد مجبور به استفاده از پله‌هاي كوچك در يك پيچ تند هستيم. بعنوان مثال اگر به پله گرد بيرون ساختمان توجه كنيد، اغلب داراي شيب تند بوده و راه رفتن روي آن در شرايط عادي كمي مشكل است.

pele

pele

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.