خرید رنگ صنعتی

از همه چيز بدانيم

خرید رنگ صنعتی

۵ بازديد



رنگ صنعتی نقش مهمی در مقاوم سازی مخازن ذخیره‌ سازی، انواع مخازن، پنستوک و سایر لوازم صنعتی دارد تا در گذر زمان از آسیب دیدن آنها جلوگیری شود.

برای آشنایی بیشتر با رنگ صنعتی، کاربردهای آن و انواع رنگ‌های صنعتی در این مقاله با ما همراه باشید.

پوشش‌ها و پرداخت‌های صنعتی نوعی رنگ هستند که برای محافظت از محصولات صنعتی مانند مخازن و خطوط لوله در مزرعه، در برابر شرایط محیطی سخت و ساییدگی ، مهندسی و ساخته شده‌اند .همچنین از رنگ های صنعتی برای پوشش داخلی مخازن و مخازن آب، محافظت در برابر خوردگی و ایجاد محیطی امن برای آب آشامیدنی استفاده می شود.

در انواع کاربردهای رنگ صنعتی ممکن است به چندین لایه پوشش نیاز باشد، به عنوان مثال، یک لایه پرایمرو یا همان آغاز کننده ،یک لایه رنگ که همان لایه میانی است و سپس لایه پایانی به عنوان آستر قرار می گیرد. همچنین در انواع کالاها و لوازم صنعتی ممکن است نه تنها به عنوان محافظ بلکه برای زیبایی نیز از رنگ صنعتی استفاده شود، همانطور که در مورد بسیاری از لوله‌ها و مخازن آب صادق است.

انواع رنگ های صنعتی

انواع مختلفی از رنگ های صنعتی وجود دارد. پرایمر، رنگ اصلی و یا آسترکه برای کاربرد مورد نظر شما ایده آل است، نسبت به محیطی که تجهیزات در آن قرار دارند و نوع محصولی که قرار است توسط رنگ صنعتی محافظت شود انتخاب می شوند.

رنگ های اپوکسی

رنگ های اپوکسی با گروه بزرگی از محصولات پوشش‌دهنده با کارایی بالا، با خواص فیلم‌سازی، مکانیکی و شیمیایی عالی عرضه شده‌اند. در مقایسه با رنگ های آلکیدی، این رنگ ها زمان خشک شدن کوتاهی دارند. این رنگ ها را می‌ توان برای پروژه‌های رنگ ‌آمیزی صنعتی که به حداکثر محافظت در برابر سایش و پارگی معمولی، خوردگی، رطوبت، آب و مواد شیمیایی نیاز دارند، استفاده کرد.

رنگ های اپوکسی به طور موثر در برابر خوردگی، سایش و هوا مقاومت می کنند و آنها را برای کاربردهای فولادی در محیط های عملیاتی سخت ایده آل می کند.

این رنگ ها در برابر دمای بسیار بالا نیز مقاوم هستند، بنابراین می ‌توانند در مخازنی که محصول داغ را ذخیره می‌کنند یا در معرض گرمای شدید قرار دارند، استفاده شوند. رنگ ‌های اپوکسی نیز نسبت به سایر مواد پوشش‌ دهنده دمای بالاتری را تحمل می‌کنند. اگر مواد اپوکسی به درستی فرموله شوند، می توانند در برابر حرارت تا صدها درجه فارنهایت مقاومت کنند.

یکی از معایب اپوکسی ها این است که در معرض نور خورشید گچ می شوند. به همین دلیل است که اپوکسی ها اغلب در کاربردهای زیر آب یا داخلی استفاده می شوند.

رنگ های اپوکسی صنعتی اغلب در سه لایه اجرا می شوند. ابتدا یک پرایمر مانند پرایمر روی اعمال می شود. سپس اپوکسی روی آن اسپری می شود و در نهایت، یک بایندر اپوکسی یا روکش پلی اورتان برای تکمیل فرآیند پوشش اعمال می شود.

این پوشش‌ها معمولاً از یک عامل پخت آمین ترکیب شده با یک پلیمر اپوکسی تشکیل شده‌اند. به لوله های دوتایی چسب اپوکسی فکر کنید که ممکن است برای محکم کردن یک چسب محکم از یک ماده به ماده دیگر استفاده کنید.
فرمولاتورها می توانند نسبت مخلوط (مواد تشکیل دهنده) اپوکسی ها را برای ایجاد طیف گسترده ای از ویژگی ها تغییر دهند. این به کاربران یک پوشش منحصر به فرد می دهد تا نیازهای محیط های متعدد را برآورده کند. رنگ های اپوکسی به خوبی به سطوح مختلف چسبیده می شوند.



رنگ های غنی از روی

رنگ های غنی از روی با کارایی بالا از گرد و غبار روی به عنوان رنگدانه جلوگیری از زنگ زدگی و خوردگی استفاده می کنند. پوشش‌های روی آلی اغلب با چسب‌های رزین اپوکسی یا پلی‌اورتان ساخته می‌شوند، زیرا رنگدانه‌های با کارایی بالا پلیمرهای با کارایی بالا را ایجاد می‌کنند.

رنگ های غنی از روی به ویژه در هنگام استفاده بر روی فولاد مؤثر هستند و محافظت در برابر خوردگی دو عملکردی را ارائه می‌دهند یعنی هم یک سد گالوانیکی و هم یک سد پلیمری ایجاد میکنند. رنگ های غنی از روی با دوام هستند و در برابر سایش بسیارمقاوم می باشند.

رنگ های اکریلیک

رنگ های اکریلیک پوشش های محافظ صنعتی هستند که به دلیل مقاومت در برابر خوردگی و ویژگی‌های براقیت بالا، بیشتر در کاربردهای خودرویی و معماری استفاده می‌شوند. رنگ های اکریلیک برای سایر کاربردهای صنعتی مانند مخازن و پنستاک کمتر رایج هستند.

رنگ های اکریلیک دارای مزایای بسیاری از جمله قابلیت خشک شدن سریع و براقیت بالا هستند. آنها پرایمرهای تقویت کننده چسبندگی عالی می سازند.  رنگ های اکریلیک ها اغلب به مواد کمتری نیاز دارند و می توانند مقاومت در برابر خوردگی محصول پوشش داده شده را افزایش دهند.



رنگ های آلکیدی

رنگ های آلکیدی مواد پوشش‌دهنده صنعتی هستند. رنگ های آلکیدی را می توان روی بسترها در محیط های مختلف اعمال کرد. بسته به مواد ترکیب شده، آلکیدها را می توان برای کاربردهای مختلف داخلی، خارجی، زیرزمینی و زیر آب استفاده کرد. این رنگ‌ ها از اکسیژن برای تکمیل واکنش شیمیایی استفاده می‌کنند تا پوشش‌هایی بادوام داشته باشند. این پوشش ها زمان بیشتری برای خشک شدن نیاز دارند زیرا اکسیژن باید در سراسر رنگ پخش شود.

رنگ های فلزی

متالیزاسیون فرآیند ذوب کردن سیم فلزی، اتمیزه کردن مواد مذاب و سپس پاشیدن آن بر روی سطح محصول برای ایجاد یک پوشش قوی است.

این نوع پوشش سنگین را می توان با استفاده از برنز، آلومینیوم، نیکل، کروم، فولاد ضد زنگ، روی و تنگستن تشکیل داد. همچنین، قطعات متالیزه معمولاً برای افزایش مقاومت در برابر خوردگی، با روکش آب بندی می شوند.

رنگ ارگانیک

رنگ های ارگانیک حاوی کربن، فرآورده های نفتی تصفیه شده، اصلاح شده و همچنین حلال ها، رنگدانه ها، افزودنی ها و پرکننده های مختلف هستند.



کاربرد رنگ صنعتی

برای خرید رنگ صنعتی باید کاربرد های آن را دانست. رنگ صنعتی پوشش های تخصصی را برای طیف گسترده ای از کاربردها اعمال می کند، از جمله:

  • مخازن ساخته شده در فروشگاه
  • مخازن ساخت میدانی
  • مخازن آب
  • استند پایپ
  • پن استاک
  • انواع خاصی از پوشش مخازن تحت فشار
  • خطوط لوله آبی
  • محصولات ساختمانی
  • سازه ها و تجهیزات فضای باز
  • وسایل ورزشی و بازی
  • اتومبیل، قایق و هواپیما و لوازم جانبی مربوطه
  • انواع تجهیزات حمل و نقل
  • لوازم و ماشین آلات
  • تجهیزات ساختمانی و کشاورزی
  • تجهیزات ایمنی و امنیتی
  • و بسیاری از محصولات صنعتی دیگر

 

رنگ های صنعتی به خوبی انتخاب شده باعث می شود محصولات تولیدی دوام بیشتری داشته باشند و ظاهر بهتری داشته باشند. تنوع سطوح پوشش داده شده بسیار زیاد است: انواع فلزات، چوب، پلاستیک و کامپوزیت، لاستیک، شیشه، چرم و غیره. تقریباً هر ماده ای که برای تولید یک محصول استفاده می شود، کاندیدای پوشش صنعتی محافظ است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.