سبک وینتیج

از همه چيز بدانيم

سبک وینتیج

۱۲ بازديد
اگر شما به سبک های کلاسیک علاقه مندید و از طرفداران استفاده از اشیا نوستالژیک و قدیمی در دکوراسیون خانه هستید، توصیه می کنیم در این مقاله همراه ما باشید.
آشنایی با سبک وینتیج و استفاده اصولی از ابزار های ارزشمند و قدیمی...




در لغت وینتیج به مجموعه آثاری گفته می شود که مختص به زمان، فرد یا مارک خاصی باشد و در حقیقت از دوره انتشار آن وسیله گذشته باشد، در حالی که آن وسیله در قدیم بسیار باب شده و مورد استفاده و توجه همه قرار گرفته باشد و دوباره در زمانی غیر از زمان خودش محبوب شود وینتیج محسوب می شود.

این سبک به بعد از پایان یافتن جنگ جهانی دوم در اروپا و در زمانی که مردم بعد از جنگ به خریدن اشیا دست دوم و قدیمی روی آوردندبرمیگردد. سبک وینتیج از اوایل سال ۱۹۹۰ میلادی به این ترتیب مورد توجه قرار گرفت.




یکی از مهم ترین مشخصه های این سبک استفاده از چوب است. مبلمان چوبی ،کفپوش چوبی و موارد دیگر...به این دلیل که در ساخت وسایل قدیمی زیاد از چوب استفاده میشده اشیا عتیقه چوبی در این سبک به وفور یافت می شود. کهنگی و غبار نشسته بر اثر گذر سال‌ها در سبک وینتیج ارزشمند و نشان از قدمت وسیله می باشد.
















همچنین عنصر مهم دیگر چرم است که در این سبک به چشم میخورد چرا که در گذشته به ویژه قشر مرفه و اشراف از چرم برای روکش مبل استفاده می کردند که وقار خاصی دارد همینطور رنگ آن صمیمیت و گرما را القا میکند. چرم همخوانی خوبی در کنار چوب و رنگ‌های گرم دارد و هارمونی جالبی ایجاد می کند.














فرش و قالیچه از المان های مهم سبک وینتیج محسوب می شود و به منظور مشخص کردن مرز بین فضاهای مختلف مثل نشیمن با غذاخوری از آن استفاده می شود.

همچنین استفاده از مبل‌هایی با پشتی بلند و تاج کنده‌کاری شده ، ویترین و کمد با درب‌های حکاکی شده و تزئین شده.


















یکی از جذابیت های مرتبط با سبک وینتیج ترکیب آن با سبک مدرن می باشد که یک فضای خارق العاده را ایجاد می کند.

 نکته مهم درباره این سبک این است که اشیا وینتیج دقیقا باید مرتبط به همان سال و دوره باشد و در همان بازه زمانی تولید شده باشد. وسیله‌ هایی که امروزه با نشانه‌های قدیمی تولید شوند در سبک رترو جای می گیرند.

اگر دکوراسیونی به سبک مدرن دارید از وسیله‌ای وینتیج در آن استفاده کنید زیرا خانه شما را از یکنواختی در می آورد و حس و حال تازه ای به خانه شما می بخشد.


















تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.